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Office of International Affairs 홍익대학교 국제협력본부

국제학생지원실 공지사항

 <2021학년도 1학기 외국인 신입생 안내>

 

1. 외국인 신입생 오리엔테이션 취소

코로나19의 확산 방지와 예방을 위해 오프라인 외국인 신입생 오리엔테이션은 취소하고, 온라인으로 제공되는 안내문과 관련 자료들로 대체합니다. 학사, 생활 관련 중요한 내용들이 안내되어 있으므로, 꼼꼼히 읽고 확인하시기 바랍니다.

 

2. 클래스넷 로그인

① 클래스넷 로그인 방법: 학교 홈페이지 상단 -> ‘클래스넷클릭 -> 아이디(학번), 비밀번호(생년월일 6자리 yymmdd) 입력

② 신입생 학번 검색:  2. 20() 10:00부터 본교 홈페이지 -> Quick Link -> 주요서비스 -> /편입생 학번 검색에서 확인 가능

③ 클래스넷에 로그인 후, ‘개인정보 변경에서 주소 및 연락처를 입력해야 합니다.

- 필수 입력 연락처: 한국 본인 휴대전화, 본국 본인 휴대전화, 본국 부 휴대전화, 본국 모 휴대전화, 이메일, 한국 거주지 주소

 

3. 학사 일정

2.23()

2021학년도 신입생 입학식

2.23() ~ 2.26()

2021학년도 1학기 수강신청

3.2()

2021학년도 1학기 개강

3.2() ~ 3.8()

2021학년도 1학기 수강신청 정정

5 ~ 7

2021학년도 후기 신입생 (외국인) 입학전형

5 ~ 6

2021학년도 2학기 교내장학금 신청(기간 별도 공지)

6.14()

1.      2021학년도 1학기 종강

6.14() ~ 7.2()

2.      2021학년도 1학기 성적입력 및 정정(예정)

6.28() ~ 7.16()

3.      2021학년도 하계 계절학기(예정)

 

4. 수강신청

1. 수강신청 일정
   (
) 강의시간표 및 수업계획서 조회: 2021.2.1.()부터
      (1)
학생클래스넷수강신청정규학기 수강신청정규학기 시간표 검색과목 조회과목명 클릭수업계획서(팝업) 조회
      (2)
학교 홈페이지 → Quick Links → 주요서비스시간표 검색과목 조회과목명 클릭수업계획서(팝업) 조회
         
담당교원이 수업계획서를 작성하지 않은 경우 과목명 클릭이 불가합니다(수업계획서 미작성 강좌에 대하여는 해당 강좌의 주관학과 사무실에 문의 바랍니다).
         
강좌 별 제한인원, 담당교수, 강의시간, 강의실 등에 관하여는 해당 강좌의 주관학과 사무실에 문의 바랍니다.

   () 수강과목 사전선택(수강과목 미리 담아두기)
      (1)
기간
        - 1
: 2.4() 09:00
2.5() 17:00
        - 2
: 2.10() 09:00
2.22() 17:00
      (2)
신입생은 2.20.() 10:00부터 본교 홈페이지-Quick Links-주요서비스-“/편입생 학번 검색메뉴에서 학번을 검색할 수 있습니다. 학번 조회 후 학생클래스넷 로그인이 가능(1차 사전선택 및 모의수강신청 불가)합니다. 기타 세부사항은 “2021학년도 1학기 신입생 수강신청 안내를 확인하여 주시기 바랍니다(2월 초 공지예정).

   () 사회봉사(002099) 수강신청
       (1)
기간: 2.15() 09:00
2.17() 17:00
       (2)
자세한 사항은 추후 “2021-1학기 사회봉사 신청 안내를 확인하거나 교양교육원에 문의 바랍니다.

   () 학년별 수강신청(개강후 변동학년 기준)
      (1) 4
학년: 2.23() 09:00
12:00
      (2) 3
학년: 2.23() 14:00 17:00
      (3) 2
학년: 2.24() 09:00 12:00
      (4) 1
학년: 2.24() 14:00 17:00
      (5)
전체학년: 2.25() 09:00 2.26() 17:00
     
군이러닝 수강신청은 별도의 일정으로 운영됩니다. 나라사랑포털 군 이러닝 대학별 학사일정(군인공제회에서 정한 학사일정이 아님에 유의)을 참조하시기 바랍니다.

   () 개강 후 수강정정
      (1)
제한인원 미만 과목의 수강정정(기존과 변동없음)
        -
학생 수강정정 기간 : 3.2() 09:00 ~ 3.8() 17:00
        -
학생 수강정정 방법 : 학생은 수강신청시스템에 접속하여 수강정정
      (2)
제한인원 마감 과목의 수강정정
        -
학생 수강정정 신청기간: 3.2() 09:00 ~ 3.8() 09:00까지(17시까지 아님에 유의) 클래스넷으로 정정신청
        -
수강정정 방법

처리

단계

처리방법

학생 신청기간 내 클래스넷을 통해 정정신청

담당교수 클래스넷에서 정정신청 확인 후 승인(또는 불승인)

학과 승인된 학생에 대해 수강정정 처리

학생 처리된 내역을 본인 시간표에서 확인

        기타 세부사항은 추후 안내 예정입니다.
       
수강정정 마감 이후에는 어떠한 사유로도 수강정정이 불가합니다.

   () 개강 후 수강철회
       (1)
기간: 3.9() 09:00 ~ 3.10() 17:00
        
수강철회 마감일(3.10() 17) 이후로는 어떠한 사유로도 수강철회가 불가합니다.

   () 개강 후 폐강공고 및 폐강과목 수강정정
       (1)
폐강 공고일: 3.11()
        
폐강과목에 대한 확인은, 폐강 공고일에 학생이 직접 학생클래스넷을 통해 확인하여야 합니다.
       (2)
폐강과목 수강정정 기간: 3.11() 15:00 ~ 3.12() 17:00(수강신청시스템을 통해 폐강과목 온라인 정정)
        
폐강과목 수강정정 마감일(3.12() 17) 이후에는 어떠한 사유로도 수강정정이 불가합니다.

 

2. 수강신청 전에 반드시 알아두어야 할 사항
   (
) 학생 본인의 개강 후 변동 학년
       (1)
학생클래스넷기본정보개인정보에서 현재 재학학년을 확인할 수 있습니다. 학년별 수강신청 일자는 2021-1학기 개강 후 변동학년을 기준으로 설정되는 점 유의하시기 바랍니다. 특히, 복학, 학기재수강 등으로 학년변동이 예상되는 학생은 본인의 개강 후 변동학년을 사전에 정확히 확인하십시오(학적변동 관련 문의: 서울 02-320-1037 세종 044-860-2460).
   (
) 학생 본인의 졸업요건을 포함한 교과과정
       (1)
본인이 졸업 때까지 수강하여야 하는 교양(MSC포함) 및 전공과목을 정확히 확인(학생클래스넷수업정보교과과정 안내교과과정책자 검색바로가기)하시기 바랍니다(졸업요건 관련 문의: 서울 02-320-1039 세종 044-860-2460).
   (
) 사이버강좌 수강신청 제한
       (1) 2015
학년도 입학생까지: 졸업 전 최대 28학점까지 사이버강좌 수강신청이 가능합니다(이수구분 제한 없이 최대학점만 제한, 다만교양과목은 학기당 최대 2과목까지만 수강신청 가능).
       (2) 2016
학년도 입학생부터: 졸업 전 최대 26학점까지 사이버강좌 수강신청이 가능합니다(이수구분 제한 없이 최대학점만 제한, 다만교양과목은 학기당 최대 2과목까지만 수강신청 가능).
   (
) 학사학위취득유예자는 재수강신청 불가

 

3. 수강신청 관련 문의처
  
수강신청(수강과목 사전선택) 기간 전후로는 학생 문의 증가로 유선상담이 지연될 수 있습니다. 신속한 상담을 위해서는 질문 내용에 해당하는 담당부서로 직접 연락하시기 바랍니다.
   (
) 수강신청 일정 전반, 수강철회, 폐강 관련: (서울)02-320-1038 (세종)044-860-2202
   (
) 교과목 별 수강제한 학과 확인: (서울)02-320-1038 (세종)044-860-2202
   (
) 사이버강좌 수강신청 관련: 320-1240~1
   (
) 군이러닝 수강신청 관련 : 320-1089
   (
) 재수강, 성적, 학점포기 관련: (서울)02-320-1088 (세종)044-860-2460
   (
) 졸업요건, 학기초과자 등록, 졸업유예 관련: (서울)02-320-1039 (세종)044-860-2460
   (
) 휴학, 복학, 제적 및 등록금 납부일정 관련: (서울)02-320-1037 (세종)044-860-2460
   (
) 교과목 별 제한인원, 제한인원 초과 시 수강정정 가능여부 확인: 교양과목의 경우 교양교육원 사무실, 전공과목의 경우 강좌 별 주관학과 사무실(사무실 번호 문의: 320-1114, 또는 홍익대학교 홈페이지>‘대학/대학원메뉴에서 직접확인)
   (
) 교과목 별 강의시간, 강의실, 담당교원, 기타 커리큘럼 관련: 교양과목의 경우 교양교육원 사무실, 전공과목의 경우 강좌 별 주관학과 사무실(사무실 번호 문의: 320-1114, 또는 홍익대학교 홈페이지>‘대학/대학원메뉴에서 직접확인)
   (
) 시스템 오류 신고: 02-320-3293

 

4. 기타 수강과목 사전선택 및 수강신청 방법에 관한 자세한 사항은, 학생클래스넷공지사항 “2021학년도 1학기 수강과목 사전선택, 학년별 수강신청 및 모의수강신청 시행 안내(2021.1.29.)”를 확인하여 주시기 바랍니다.

 

 

5. 유학생 가이드북

국제학생지원실 공지사항에 있는 유학생 가이드북자료는 신입생 여러분을 위해 만든 자료입니다. 특히, 04. 유학생 체류 안내, 05. 학생증 발급, 06. 의료보험, 07. 수강신청 08. 학사안내 부분은 입학 전 필히 알아야 할 내용으로, 반드시 잘 읽고 따라 주시기 바랍니다.

 

6. 비자 단체 접수 안내

비자 관련하여 외국인 유학생의 편의를 위해 학교에서 단체 접수를 진행합니다.

(1)   비자 변경(D4 -> D2): 2021.02.18() 09:30 ~ 16:30, 강당

준비 서류 등 자세한 내용은 이미 공지 완료.


 

 

 

 

 

1. Canceling orientation for foreign freshmen
To prevent the spread of Covid-19, we cancel our offline orientation for foreign freshmen and replace it with online notices and related materials. Important information about academic and life is provided, so please read carefully and check it out.

 

2. Login to Classnet

To login : Click 'Classnet' on top of the school's online homepage -> Enter ID(Student Number) and password(Date of one's birth: yymmdd)

To search Student Number: Online homepage -> Click Quick Links -> Main Service(주요서비스) -> Check the Student Number on '/편입생 학번 검색' (from FEB 20)

After you log in to Classnet, you must enter your address and contact information in '개인정보 변경'

- Required contact information : Your cell phone number used in Korea, Cell phone number used in your country, Cell phone numbers of your parents, E-mail, Address in Korea

 

3. Academic Schedule

2.23()

2021학년도 신입생 입학식

2.23() ~ 2.26()

2021학년도 1학기 수강신청

3.2()

2021학년도 1학기 개강

3.2() ~ 3.8()

2021학년도 1학기 수강신청 정정

5 ~ 7

2021학년도 후기 신입생 (외국인) 입학전형

5 ~ 6

2021학년도 2학기 교내장학금 신청(기간 별도 공지)

6.14()

2021학년도 1학기 종강

6.14() ~ 7.2()

2021학년도 1학기 성적입력 및 정정(예정)

6.28() ~ 7.16()

2021학년도 하계 계절학기(예정)

 

4. Course Registration

1. Course Registration Schedule
   (
) Course Schedule & Course Plan open: from 2021.2.1(Mon)
      (1) Student Classnet → Course Registration (
수강신청) → Course Registration for Regular Semester (정규학기 수강신청) → Regular Semester Timetable Search (정규학기 시간표 검색) → Check Courses (과목 조회) → Click the Course Name → Check the Course Plan(pop-up)
      (2) Hongik Homepage → Quick Links → Main Services (
주요서비스) → Timetable Search (시간표 검색) →  Check Courses (과목 조회) → Click the Course Name → Check the Course Plan(pop-up)
          ※ If the teacher has not filled out the course plan, the course name cannot be clicked (In case the course plan is not filled out, any inquiries should be directed to the supervising department office).
        ※ Inquiries regarding the limited number of students, professor in charge, lecture time, classroom, etc. should be directed to the supervising department office.

   () Course Preselection (수강과목 미리 담아두기)
      (1) Period
         - 1st: 2021.2.4(Thu) 09:00 ~ 2.5(Fri) 17:00
         - 2nd: 2021.2.10(Wed) 09:00 ~ 2.22(Mon) 17:00

   (2) For freshmen in March 2021, you can search the school number on the main school website starting at 10:00 (Saturday). 본교 홈페이지-Quick Links-주요서비스-“/편입생 학번 검색

 

You can log-in to the student class net after checking the student number (you cannot apply for the 1st pre-selection and mock course). For other details, please check "Information on new students' application for the first semester of 2021" (announcement scheduled in early February).

 

   () Community Service (사회봉사(002099)) Course Registration
       (1) Period: 2.15(Mon) 9:00 ~ 2.17(Wed) 17:00
      (2) More details later on Hongik Uni. Homepage → Check Student Notice (
학생공지) for  “2021-1학기 사회봉사 신청 안내” or inquiry to Liberal Studies Department or Academic Affairs Team

   () Course Registration by Grade (the grade one becomes after the start of the new term)
      (1) 4th year student (Senior): 2.23(Tue) 09:00 ~ 12:00
    (2) 3rd year student (Junior): 2.23(Tue) 14:00 ~17:00
    (3) 2nd year student (Sophomore): 2.24(Wed) 09:00 ~ 12:00
     (4) 1st year student (Freshman): 2.24(Wed) 14:00 ~17:00
     (5) All grades: 2.25(Thu) 09:00 ~ 2.26(Fri) 17:00


   (
) Course Change after the term start
       (1) Change of Course regarding classes with less than the limited number of students (no change from the preexisting)
         - Course Change Period : 3.2(Tue) 09:00 ~ 3.8(Mon) 17:00
         - Method for Course Change : Through the Course Registration System
       (2) Change of Course regarding classes with limited number of students met
         - Course Change Application Period: 3.2(Tue) 09:00 ~ 3.8(Mon) 09:00(note that it’s not until 5pm) Send an email to the professor in charge.

  - Course Adjustment Method

No

Processing method

Student: Apply for correction through Classnet within the application period

Professor: Check the application for correction on ClassNet and approve it

(or not approved)

Major office: Processing course adjustments for approved students

Student: Check the processed details in your timetable

        Other details will be announced later.

※ After the deadline for Course Change, change cannot be made for any reason

 

   () Course Withdrawal after the term start
       (1) Period: 3.9(Tue) 09:00 ~ 3.10(Wed) 17:00
           ※ After the Course Withdrawal deadline (3. 10(Wed) 5pm), withdrawal cannot be made for any reason.

   () Course Change for Classes Cancelled after the term start
       (1) Cancelled Classes Announcement Date : 3.11(Thu)
  ※ The student must personally confirm the cancelled classes through Student Classnet.
      (2) Course Change Period for Cancelled Classes : 3.11(Thu) 15:00 ~ 3.12(Fri) 17:00(Change online through the Course Registration System)
   ※ After the Course Change for Cancelled Classes deadline (3.12(Fri) 5pm), change cannot be made for any reason.

 

2. Details students must familiarize with before Course Registration
   (
) Student’s own grade
       (1) Student Classnet → Basic Information(
기본정보) → One’s grade(재학년) can be confirmed at Personal Information(개인정보).
Be sure to notice that the Course Registration date per grade is based on the student’s grade for 2020-2 (second semester). In particular, students who expect grade change due to coming back to school or retaking a semester, etc. must carefully confirm their grade (Academic Change(
학적변동) related inquiry: Seoul 02-320-1037 Sejong 044-860-2460).
   (
) Student’s own Curriculum including Graduation Requirements
       (1) Accurately check the liberal studies(including MSC) & major courses one must study until graduation (Student Classnet → Class Information(
수업정보) → Curriculum Guide (교과과정 안내) → Curriculum Booklet (교과과정책자 검색) → Shortcut(바로가기) (Graduation Requirements(졸업요건) related inquiry: Seoul 02-320-1039 Sejong 044-860-2460).
   (
) Course Registration Limit regarding Cyber Lectures
       (1) Students enrolled until 2015 school year: can register max. 28 credits(no limit to how many courses, only max. credits. However, can only register for 2 “liberal studies” courses per semester)
       (2) Students enrolled from 2016 school year: can register max. 26 credits(no limit to how many courses, only max. credits. However, can only register for 2 “liberal studies” courses per semester)

 

3. Course Registration related contacts
   ※ Due to increase in inquiries during/after the Course Registration(Course Preselection) period telephone counselling can be delayed. For prompt counselling, contact the department appropriate to the question.
   (
) Course Registration Schedule, Course Withdrawal, Cancelled Course related: (Seoul)02-320-1038 (Sejong)044-860-2202
   (
) Regarding department limitations per course: (Seoul)02-320-1038 (Sejong)044-860-2202
   (
) Cyber Lecture Course Registration related: 320-1240~1

   () Retake course, grades, GPA waiver related: (Seoul)02-320-1088 (Sejong)044-860-2460
   (
Graduation requirements, excess semester registration, graduation delay related: (Seoul)02-320-1039 (Sejong)044-860-2460
   (
) Leave of absence, return to school, expulsion & tuition payment schedule related: (Seoul)02-320-1037 (Sejong)044-860-2460
   (
) Checking possibility of changing courses in case the course has exceeded number of student limit: In case of liberal studies course - Liberal Studies Department office, in case of major course - the courses’ supervising department office(Office phone number inquiry: 320-1114, or Hongik University homepage > confirm through ‘College/Graduate School’(‘대학/대학원’) menu) ((English ver. homepage) Academics > Colleges & School or Graduate School)
   (
) Lecture time per course, classroom, teacher in charge, other curriculum related: liberal studies course - Liberal Studies Department office, major course - the courses’ supervising department office(Office phone number inquiry: 320-1114, or Hongik University homepage > confirm through ‘College/Graduate School’(‘대학/대학원’) menu) ((English ver. homepage) Academics > Colleges & School or Graduate School)
   (
) Report System Error: 02-320-3293

 

4. Other details regarding how to do course preselection & course registration, Student Classnet → check the announcement on Notice(공지사항) “2021 school year course preselection, course registration per grade & mock course registration conduction guide(2021.1.29)” (“2021학년도 1학기 수강과목 사전선택, 학년별 수강신청 및 모의수강신청 시행 안내(2021.1.29.)”).

 

5. Guidebook for Foreign Students

The Student guidebook in the notice of the Office of International Affairs is for Freshmen. In particular, Please read and follow the guidelines for 04. inbound students, 05. Student card issuance, 06. Medical insurance 07. Class registration 08. Bachelor's information section, which is something you must know before entering the school.

 

6. Guidance for group application
For the convenience of foreign students who needs to do visa change, the school provides group applications.
(1) Visa change (D4 -> D2): 2021.02.18 (Thu) 9:30 to 16:30; Auditorium

Details such as required documents has been announced before.

 

 

 

 

 

 

 

<2021学年度1学期外国人新生指南>


一. 取消外国人新生入学教育

为了预防新型冠状病毒的扩散,现取消线下外国新生说明会,并由中国学联提供线上新生说明会及相关资料,介绍与学校、生活及学士运营等相关的重要内容,请务必仔细阅读并确认。

 

二. 学校官网(Classnet)登录

1. classnet登录方法:点击学校主页上端->点击'classnet'->输入id(学号)、密码(出生年月日6yymmdd)

2. 新生学号查询: 2.20(周五)1000起可在"本校主页-> Quick Link -> 主要服务->/编入学生学号搜索"中确认。

3. 登录classnet后,需在"个人信息变更"中输入"地址和联系方式"

- 必须输入的联系方式: 韩国本人手机、本国本人手机、本国父亲手机、本国母亲手机、邮箱、韩国居住地址。

 

三. 学士日程

2.23()

2021학년도 신입생 입학식

2.23() ~ 2.26()

2021학년도 1학기 수강신청

3.2()

2021학년도 1학기 개강

3.2() ~ 3.8()

2021학년도 1학기 수강신청 정정

5 ~ 7

2021학년도 후기 신입생 (외국인) 입학전형

5 ~ 6

2021학년도 2학기 교내장학금 신청(기간 별도 공지)

6.14()

2021학년도 1학기 종강

6.14() ~ 7.2()

2021학년도 1학기 성적입력 및 정정(예정)

6.28() ~ 7.16()

2021학년도 하계 계절학기(예정)

 


 

四. 听课申请(选课)

1. 选课日程:

)授课时间表及授课计划书查询: 2021.2.1(周一)开始

1)学生classnet →听课申请正规学期听课申请正规学期时间表搜索科目查询科目名点击授课计划书(弹窗)查询

2)学校网站 → Quick Links →主要服务搜索时间表查询科目点击科目名称查询授课计划书(弹窗)

如果负责教员的授课计划书没有填写,则不能点击科目名称(关于授课计划书未编制讲座,请咨询该讲座的主观学科办公室)。

关于各讲座有限人员、负责教授、授课时间、教室等,请咨询该讲座的主管系办公室。

() 听课申请事前选择(提前装课)

1)期间

1次: 2021.2.4(星期) 09:00 ~ 2.5(星期) 17:00

2次: 2021.2.10(星期三) 09:00 ~ 2.22(星期) 17:00

)社会服务(002099) 听课申请

(1) 期间: 2.15(星期) 09:00 ~ 2.17(星期) 17:00

(2) 详情请确认主页 学生公告"2021-1学期社会服务申请指南"或咨询教养教育院、教务考试组。

() 各年级听课申请(开课后变动以年级为准)

(1) 4学年: 2.23(星期) 09:00 ~ 12:00

(2) 3学年: 2.23(星期) 14:00 ~17:00

(3) 2学年: 2.24(星期三) 09:00 ~ 12:00

(4) 1学年: 2.24(星期) 14:00 ~17:00

(5) 全部学年: 2.25(星期) 09:00 ~ 2.26(星期) 17:00

() 开课后听课修改

(1) 限制人员未满科目的听课更正(与现有无变动)

- 学生听课更正时间: 3.2(星期二) 09:00 ~ 3.8(星期一) 17:00

- 学生听课修改方法: 学生登录听课申请系统,通过接收后进行听课

2)限定人员截止科目的听课更正

- 学生听课修改申请时间: 3.2(星期二)09:003.8(星期一)09:00(不是17点)发送至授课教授e-mail

- 更正方法

循序

方法

学生 : 申请期间内,在Classnet申请修改

教授 : Classnet确认学生们的修改申请书,决定允许(或者不允许)

专业办公室 : 对被允许的学生进行听课更正处理

学生:在本人时间表中确认已处理的明细

※ 其他细节事项将在日后通知。

授课更正结束后,不得以任何理由再次进行听课更正。

)开课后听课撤回

(1) 期间: 3.9(星期二) 09:00 ~ 3.10(星期三) 17:00

撤回截止日期(3.10(星期三)17点)以后,因任何理由均不能再撤回听课。

)开课后,被废讲公告及被废讲科目更正

(1) 闭讲公告日期: 3.11(星期四)

对于闭讲科目确认,在闭讲公告日当天学生必须亲自通过学生网络进行确认。

(2) 闭讲科目听课更正时间: 3.11(周四) 15:00 ~ 3.12(周五) 17:00(通过听课申请系统在线修改闭讲科目)

被废除授课科目授课更正截止日以后,不得以任何理由进行授课更正。

 

2. 听课申请前必须了解的事项

)学生本人开课后变动年级

1)学生 Classnet →基本信息 个人信息中可确认当前在校学年。 各年级听课申请日期为2021-1学期开课后变动学年基准,敬请注意。 特别是因复学、学期重修等预计学年变动的学生,请事先确认本人开课后的变动学年(学籍变动相关咨询: 首尔02-320-1037世宗 044-860-2460

)包括在学生本人毕业条件的课程

1)请准确确认本人毕业前必须听课的教养(包括MSC)及专业科目(学生网 授课信息 课程介绍 教科政策搜索 直接前往)(毕业条件相关咨询: 首尔 02-320-1039世宗 044-860-2460

)网络讲座听课申请限制

(1) 2015学年度之前入学生: 毕业前最多可申请28学分网络讲座听课(不限制授课分类,只限制最大学分,但"教养"科目每学期最多只能申请2个科目)

(2) 2016学年度新生开始: 毕业前最多可申请26个学分的网络讲座听课(不限制授课分类,只限制最大学分,但"教养"科目每学期最多只能申请2个科目)

 

3. 选课申请相关咨询

选课申请(提前选择)前后,因学生咨询的增加,有线商谈可能会被推迟。 为了进行迅速的咨询,请直接联系相关提问的部门。

)选课申请日程的前半部分,课程撤回,废讲课程:(首尔)02-320-1038(世宗)044-860-2202
)各科目授课限制学科确认:(首尔)02-320-1038 (世宗) 044-860-2202
)关于网络讲座听课申请咨询:320-1240~1
)关于重修、成绩、放弃学分咨询:(首尔)02-320-1088(世宗)044-860-2460

() 毕业条件,超学期,毕业延期:(首尔) 02-320-1039 (世宗) 044-860-2460
)关于休学、复学、开除学籍及学费缴纳日程咨询:(首尔)02-320-1037(世宗)044-860-2460
  () 各科目限制人员、超过限制人员时,确认课程是否可以修改:教养课程时,请直接向教养教育院办公室咨询;专业课程时,请直接向各讲座主管学科办公室咨询(咨询办公室电话:320-1114,或弘益大学网站>"大学/研究生院"菜单中确认)
)各科目授课时间、教室、负责教员、其他课程相关: 教养课程时,请直接向教养教育院办公室咨询;专业课程时,请直接向各讲座主管学科办公室咨询(咨询办公室电话:320-1114或弘益大学网站>"大学/研究生院"菜单中直接确认)
)系统错误申报:02-320-3293

 

4. 关于选修科目事前选择及申请方式的详细事项,请确认学生classnet →公告事项"2021学年第1学期选修科目事前选择,各学年选课申请及模拟选课申请施行指南(2021.1.29"“2021학년도 1학기 수강과목 사전선택, 학년별 수강신청 및 모의수강신청 시행 안내(2021.1.29.)”

 

. 留学生手册

国际学生支援室公告事项中的"留学生指南"资料是为各位新生制作的资料特别是04. 留学生滞留指南 05.学生证签发 06. 医疗保险 07. 选修课程申请 08. 学士指南 这些部分是入学前必须了解的内容,请务必认真阅读并遵照。

 

六. 签证团体接收通知

1.为方便外国留学生的签证变更便利,学校接受团体受理。

1)签证变更(D4 -> D2): 2021.02.18(星期四) 10:00~ 16:30,礼堂

※ 准备文件等详细内容已通知。

 

七. 其他

请参考 修/复学指南、学生商谈中心项目指南材料所附文件。