Skip Menu

Office of International Affairs 홍익대학교 국제협력본부

국제학생지원실 공지사항

 

<2020학년도 2학기 외국인 신입생 안내>

 

1. 외국인 신입생 오리엔테이션 취소

코로나19의 확산 방지와 예방을 위해 오프라인 외국인 신입생 오리엔테이션은 취소하고온라인으로 제공되는 안내문과 관련 자료들로 대체합니다학사생활 관련 중요한 내용들이 안내되어 있으므로꼼꼼히 읽고 확인하시기 바랍니다.

 

2. 클래스넷 로그인

① 클래스넷 로그인 방법학교 홈페이지 상단 -> ‘클래스넷’ 클릭 -> 아이디(학번), 비밀번호(생년월일 6자리 yymmdd) 입력

② 신입생 학번 검색: 8.12()11:00부터 본교 홈페이지 -> Quick Link -> 주요서비스 -> /편입생 학번 검색에서 확인 가능

③ 클래스넷에 로그인 후, ‘개인정보 변경에서 주소 및 연락처를 입력해야 합니다.

필수 입력 연락처한국 본인 휴대전화본국 본인 휴대전화본국 부 휴대전화본국 모 휴대전화이메일한국 거주지 주소

 

3. 학사 일정

8.4() ~ 8.5()

2020학년도 2학기 수강과목 사전선택(예정)

8.21()

2019학년도 후기 학위수여식(70)

8.24() ~ 8.27()

2020학년도 2학기 수강신청

8.24() ~ 8.28()

2020학년도 2학기 휴학 신청

9.1()

2020학년도 2학기 개강

9.1() ~ 9.7()

2020학년도 2학기 수강신청 정정

11 ~ 12

2021학년도 1학기 교내장학금 신청(기간 별도 공지)

12.14()

2020학년도 2학기 종강

12.14() ~ 2021.1.4()

2020학년도 2학기 성적입력 및 정정(예정)

12.15() ~ 12.18()

2020학년도 2학기 공휴일로 인한 수업보강기간

12.21() ~ 2021.1.11()

2020학년도 동계 계절학기(예정)

2021.1.27() ~ 2.2()

2021학년도 1학기 복학 신청

 

4. 수강신청

1. 수강신청 일정
   (
강의시간표 및 수업계획서 조회: 2020.8.3.()부터
      (1) 
학생클래스넷 → 수강신청 → 정규학기 수강신청 → 정규학기 시간표 검색 → 과목 조회 → 과목명 클릭 → 수업계획서(팝업조회
      (2) 
학교 홈페이지 → Quick Links → 주요서비스 → 시간표 검색 → 과목 조회 → 과목명 클릭 → 수업계획서(팝업조회
          ※ 
담당교원이 수업계획서를 작성하지 않은 경우 과목명 클릭이 불가합니다(수업계획서 미작성 강좌에 대하여는 해당 강좌의 주관학과 사무실에 문의 바랍니다).
        ※ 
강좌 별 제한인원담당교수강의시간강의실 등에 관하여는 해당 강좌의 주관학과 사무실에 문의 바랍니다.

   (수강과목 사전선택(수강과목 미리 담아두기)
      (1) 
기간
           - 1
: 2020.8.4() 09:00 ~ 8.5() 17:00
         - 2
: 2020.8.12() 09:00 ~ 8.21() 17:00

   (사회봉사(002099) 수강신청
       (1) 
기간: 8.12() 09:00 ~ 8.14() 17:00
      (2) 
자세한 사항은 추후 홈페이지 → 학생공지 “2020-2학기 사회봉사 신청 안내를 확인하거나 교양교육원교무입시팀에 문의 바랍니다.

   (학년별 수강신청(개강 후 변동 학년 기준)
      (1) 4
학년: 8.24() 09:00 ~ 12:00
      (2) 3
학년: 8.24() 14:00 ~17:00
     (3) 2
학년: 8.25() 09:00 ~ 12:00
     (4) 1
학년: 8.25() 14:00 ~17:00
    (5) 전체 학년: 8.26() 09:00 ~ 8.27() 17:00


   (
개강 후 수강정정
       (1) 
제한인원 미만 과목의 수강정정(기존과 변동 없음)
         - 
학생 수강정정 기간 : 9.1() 09:00 ~ 9.7() 17:00
         - 
학생 수강정정 방법 : 학생은 수강신청시스템에 접속하여 전산으로 수강정정
       (2) 
제한인원 마감 과목의 수강정정
         - 
학생 수강정정 신청기간: 9.1() 09:00 ~ 9.7() 09:00까지(17시까지 아님에 유의수업담당 교수에게 e-mail 송부
           ※
수강정정 마감 이후에는 어떠한 사유로도 수강정정이 불가합니다.

   (개강 후 수강철회
       (1) 
기간: 9.8() 09:00 ~ 9.9() 17:00
           ※
수강철회 마감일(9.9() 17이후로는 어떠한 사유로도 수강철회가 불가합니다.

   (개강 후 폐강공고 및 폐강과목 수강정정
       (1) 
폐강 공고일: 9.10()
  ※
폐강과목에 대한 확인은폐강 공고일에 학생이 직접 학생클래스넷을 통해 확인하여야 합니다.
      (2) 
폐강과목 수강정정 기간: 9.10() 15:00 ~ 9.11() 17:00(수강신청시스템을 통해 폐강과목 온라인 정정)
   ※
폐강과목 수강정정 마감일(9.11() 17이후에는 어떠한 사유로도 수강정정이 불가합니다.

 

2. 수강신청 전에 반드시 알아두어야 할 사항
   (
학생 본인의 개강 후 변동 학년
       (1) 
학생클래스넷 → 기본정보 → 개인정보에서 현재 재학학년을 확인할 수 있습니다학년별 수강신청 일자는 2020-2학기 개강 후 변동학년을 기준으로 설정되는 점 유의하시기 바랍니다특히복학학기재수강 등으로 학년변동이 예상되는 학생은 본인의 개강 후 변동학년을 사전에 정확히 확인하십시오(학적변동 관련 문의서울 02-320-1037 세종 044-860-2460).
   (
학생 본인의 졸업요건을 포함한 교과과정
       (1) 
본인이 졸업 때까지 수강하여야 하는 교양(MSC포함및 전공과목을 정확히 확인(학생클래스넷 → 수업정보 → 교과과정 안내 → 교과과정책자 검색 → 바로가기)하시기 바랍니다(졸업요건 관련 문의서울 02-320-1039 세종 044-860-2460).
   (
사이버강좌 수강신청 제한
       (1) 2015
학년도 입학생까지졸업 전 최대 28학점까지 사이버강좌 수강신청이 가능합니다(이수구분 제한 없이 최대학점만 제한다만 “교양과목은 학기당 최대 2과목까지만 수강신청 가능).
       (2) 2016
학년도 입학생부터졸업 전 최대 26학점까지 사이버강좌 수강신청이 가능합니다(이수구분 제한 없이 최대학점만 제한다만 “교양과목은 학기당 최대 2과목까지만 수강신청 가능).

 

3. 수강신청 관련 문의처
   ※ 
수강신청(수강과목 사전선택기간 전후로는 학생 문의 증가로 유선상담이 지연될 수 있습니다신속한 상담을 위해서는 질문 내용에 해당하는 담당부서로 직접 연락하시기 바랍니다.
   (
수강신청 일정 전반수강철회폐강 관련: (서울)02-320-1038 (세종)044-860-2202
   (
교과목 별 수강제한 학과 확인: (서울)02-320-1038 (세종)044-860-2202
   (
사이버강좌 수강신청 관련: 320-1240~1
   (
재수강성적학점포기 관련: (서울)02-320-1088 (세종)044-860-2460
   (
졸업요건학기초과자 등록졸업유예 관련: (서울)02-320-1039 (세종)044-860-2460
   (
휴학복학제적 및 등록금 납부일정 관련: (서울)02-320-1037 (세종)044-860-2460
   (
교과목 별 제한인원제한인원 초과 시 수강정정 가능여부 확인교양과목의 경우 교양교육원 사무실전공과목의 경우 강좌 별 주관학과 사무실(사무실 번호 문의: 320-1114, 또는 홍익대학교 홈페이지>‘대학/대학원’ 메뉴에서 직접확인)
   (
아 )교과목 별 강의시간강의실담당교원기타 커리큘럼 관련교양과목의 경우 교양교육원 사무실전공과목의 경우 강좌 별 주관학과 사무실(사무실 번호 문의: 320-1114, 또는 홍익대학교 홈페이지>‘대학/대학원’ 메뉴에서 직접확인)
   (
시스템 오류 신고: 02-320-3293

 

4. 기타 수강과목 사전선택 및 수강신청 방법에 관한 자세한 사항은학생클래스넷 → 공지사항 “2020학년도 2학기 수강과목 사전선택학년별 수강신청 및 모의수강신청 시행 안내(2020.7.30.)”를 확인하여 주시기 바랍니다.

 

5. 유학생 가이드북

국제학생지원실 공지사항에 있는 유학생 가이드북’ 자료는 신입생 여러분을 위해 만든 자료입니다특히04. 유학생 체류 안내, 05. 학생증 발급, 06. 의료보험, 07. 수강신청 08. 학사안내 부분은 입학 전 필히 알아야 할 내용으로반드시 잘 읽고 따라주시기 바랍니다.

 

6. 비자 단체 접수 안내

외국인 유학생의 비자 변경외국인 등록 편의를 위해 학교에서 단체 접수를 진행합니다.

(1)   비자 변경(D4 -> D2): 2020.08.24() 10:00 ~ 16:30, 체육관 로비(장소 변경 가능)

(2)   외국인 등록: 2020.09.14() 10:00 ~16:30, 체육관 로비(장소 변경 가능)

     준비 서류 등 자세한 내용은 추후 별도 공지 예정.

 

7. 기타

휴?복학 안내 자료는 첨부한 파일을 참고 바랍니다.

 

 

 

 

 

1. Canceling orientation for foreign freshmen
To prevent the spread of Covid-19, we cancel our offline orientation for foreign freshmen and replace it with online notices and related materials. Important information about academic and life is provided, so please read carefully and check it out.

 

2. Login to Classnet

① To login : Click 'Classnet' on top of the school's online homepage -> Enter ID(Student Number) and password(Date of one's birth: yymmdd)

② To search Student Number: Online homepage -> Click Quick Links -> Main Service(주요서비스) -> Check the Student Number on '/편입생 학번 검색' (from August 24)

③ After you log in to Classnet, you must enter your address and contact information in '개인정보 변경'

- Required contact information : Your cell phone number used in Korea, Cell phone number used in your country, Cell phone numbers of your parents, E-mail, Address in Korea

 

3. Academic Schedule

8.4(Tue) ~ 8.5(Wed)

Preselection of courses for the second semester of 2020 (scheduled)

8.21(Fir)

Degree Ceremony (70th)

8.24(Mon) ~ 8.27(Thr)

Course registration for the second semester of 2020

8.24(Mon) ~ 8.28(Fri)

Application for leave of absence for the second semester of 2020

9.1(Tue)

Beginning courses for the second semester of 2020

9.1(Tue) ~ 9.7(Mon)

Modification of enrollment for the second semester of 2020

November ~ December

Applications for school scholarships for the first semester of 2021

(announced separately)

12.14(Mon)

Finishing the second semester of 2020

12.14(Mon) ~ 2021.1.4(Mon)

Getting and correcting grades for the second semester of 2020 (scheduled)

12.15(Tue) ~ 12.18(Fri)

Class reinforcement period due to public holidays in the second semester

12.21(Mon) ~ 2021.1.11(Mon)

2020 Winter Seasonal Semester (scheduled)

2021.1.27(Wed) ~ 2.2(Tue)

Applications to return to school for the first semester of 2021

 

4. Course Registration

1. Course Registration Schedule
   (
) Course Schedule & Course Plan open: from 2020.8.3(Mon)
      (1) Student Classnet → Course Registration (
수강신청) → Course Registration for Regular Semester (정규학기 수강신청) → Regular Semester Timetable Search (정규학기 시간표 검색) → Check Courses (과목 조회) → Click the Course Name → Check the Course Plan(pop-up)
      (2) Hongik Homepage → Quick Links → Main Services (
주요서비스) → Timetable Search (시간표 검색) →  Check Courses (과목 조회) → Click the Course Name → Check the Course Plan(pop-up)
          ※ If the teacher has not filled out the course plan, the course name cannot be clicked (In case the course plan is not filled out, any inquiries should be directed to the supervising department office).
        ※ Inquiries regarding the limited number of students, professor in charge, lecture time, classroom, etc. should be directed to the supervising department office.

   () Course Preselection (수강과목 미리 담아두기)
      (1) Period
           - 1st: 2020.8.4(Tue) 09:00 ~ 8.5(Wed) 17:00
         - 2nd: 2020.8.12(Wed) 09:00 ~ 8.21(Fri) 17:00

   () Community Service (사회봉사(002099)) Course Registration
       (1) Period: 8.12(Wed) 9:00 ~ 8.14(Fri) 17:00
      (2) More details later on Hongik Uni. Homepage → Check Student Notice (
학생공지) for  “2020-2학기 사회봉사 신청 안내” or inquiry to Liberal Studies Department or Academic Affairs Team

   () Course Registration by Grade (the grade one becomes after the start of the new term)
      (1) 4th year student (Senior): 8.24(Mon) 09:00 ~ 12:00 
    (2) 3rd year student (Junior): 8.24(Mon) 14:00 ~17:00
    (3) 2nd year student (Sophomore): 8.25(Tue) 09:00 ~ 12:00
     (4) 1st year student (Freshman): 8.25(Tue) 14:00 ~17:00
     (5) All grades: 8.26(Wed) 09:00 ~ 8.27(Thur) 17:00


   (
) Course Change after the term start
       (1) Change of Course regarding classes with less than the limited number of students (no change from the preexisting)
         - Course Change Period : 9.1(Tue) 09:00 ~ 9.7(Mon) 17:00
         - Method for Course Change : Through the Course Registration System
       (2) Change of Course regarding classes with limited number of students met
         - Course Change Application Period: 9.1(Tue) 09:00 ~ 9.7(Mon) 09:00(note that it’s not until 5pm) Send an email to the professor in charge
           ※ After the deadline for Course Change, change cannot be made for any reason

   () Course Withdrawal after the term start
       (1) Period: 9.8(Tue) 09:00 ~ 9.9(Sun) 17:00
           ※ After the Course Withdrawal deadline (9.9(Wed) 5pm), withdrawal cannot be made for any reason.

   () Course Change for Classes Cancelled after the term start
       (1) Cancelled Classes Announcement Date : 9.10(Thur)
  ※ The student must personally confirm the cancelled classes through Student Classnet.
      (2) Course Change Period for Cancelled Classes : 9.10(Thur) 15:00 ~ 9.11(Fri) 17:00(Change online through the Course Registration System)
   ※ After the Course Change for Cancelled Classes deadline (9.11(Fri) 5pm), change cannot be made for any reason.

 

2. Details students must familiarize with before Course Registration
   (
) Student’s own grade
       (1) Student Classnet → Basic Information(
기본정보) → One’s grade(재학년) can be confirmed at Personal Information(개인정보).
Be sure to notice that the Course Registration date per grade is based on the student’s grade for 2020-2 (second semester). In particular, students who expect grade change due to coming back to school or retaking a semester, etc. must carefully confirm their grade (Academic Change(
학적변동) related inquiry: Seoul 02-320-1037 Sejong 044-860-2460).
   (
) Student’s own Curriculum including Graduation Requirements
       (1) Accurately check the liberal studies(including MSC) & major courses one must study until graduation (Student Classnet → Class Information(
수업정보) → Curriculum Guide (교과과정 안내) → Curriculum Booklet (교과과정책자 검색) → Shortcut(바로가기) (Graduation Requirements(졸업요건) related inquiry: Seoul 02-320-1039 Sejong 044-860-2460).
   (
) Course Registration Limit regarding Cyber Lectures
       (1) Students enrolled until 2015 school year: can register max. 28 credits(no limit to how many courses, only max. credits. However, can only register for 2 “liberal studies” courses per semester)
       (2) Students enrolled from 2016 school year: can register max. 26 credits(no limit to how many courses, only max. credits. However, can only register for 2 “liberal studies” courses per semester)

 

3. Course Registration related contacts
   ※ Due to increase in inquiries during/after the Course Registration(Course Preselection) period telephone counselling can be delayed. For prompt counselling, contact the department appropriate to the question.
   (
) Course Registration Schedule, Course Withdrawal, Cancelled Course related: (Seoul)02-320-1038 (Sejong)044-860-2202
   (
) Regarding department limitations per course: (Seoul)02-320-1038 (Sejong)044-860-2202
   (
) Cyber Lecture Course Registration related: 320-1240~1

   () Retake course, grades, GPA waiver related: (Seoul)02-320-1088 (Sejong)044-860-2460
   (
 Graduation requirements, excess semester registration, graduation delay related: (Seoul)02-320-1039 (Sejong)044-860-2460
   (
) Leave of absence, return to school, expulsion & tuition payment schedule related: (Seoul)02-320-1037 (Sejong)044-860-2460
   (
) Checking possibility of changing courses in case the course has exceeded number of student limit: In case of liberal studies course - Liberal Studies Department office, in case of major course - the courses’ supervising department office(Office phone number inquiry: 320-1114, or Hongik University homepage > confirm through ‘College/Graduate School’(‘대학/대학원’) menu) ((English ver. homepage) Academics > Colleges & School or Graduate School)
   (
) Lecture time per course, classroom, teacher in charge, other curriculum related: liberal studies course - Liberal Studies Department office, major course - the courses’ supervising department office(Office phone number inquiry: 320-1114, or Hongik University homepage > confirm through ‘College/Graduate School’(‘대학/대학원’) menu) ((English ver. homepage) Academics > Colleges & School or Graduate School)
   (
) Report System Error: 02-320-3293

 

4. Other details regarding how to do course preselection & course registration, Student Classnet → check the announcement on Notice(공지사항) “2020 school year course preselection, course registration per grade & mock course registration conduction guide(2020.7.30)” (“2020학년도 2학기 수강과목 사전선택학년별 수강신청 및 모의수강신청 시행 안내(2020.7.30.)”).

 

5. Guidebook for Foreign Students

The Student guidebook in the notice of the Office of International Affairs is for Freshmen. In particular, Please read and follow the guidelines for 04. inbound students, 05. Student card issuance, 06. Medical insurance 07. Class registration 08. Bachelor's information section, which is something you must know before entering the school.

 

6. Guidance for group application
For the convenience of foreign students who needs to do visa change, visa extension or foreigner registration, the school provides group applications.
(1) Visa change (D4 -> D2): 2020.08.24 (Monday) 10:00 to 16:30; gym lobby (place change possible)
(2) Visa extension Foreigner registration: 2020.09.14 (Monday) 10:00 to 16:30; gym lobby (place change possible)
 Details such as required documents will be announced later.

 

7. Other documents

Please refer to the attached file for information on the leave of absence and return to school.

 

 

 

<2020?年度2?期外?人新生指南>

 

一. 取消外?人新生入??育

?了?防新型冠?病毒的?散,?取消?下外?新生?明?,?由中???提供?上新生?明?及相??料,介???校、生活及?士??等相?的重要?容,??必仔??????。

 

二. ?校官?(Classnet)登?

1. classnet登?方法:点??校主?上端->点?'classnet'->?入id(??)、密?(出生年月日6位 yymmdd) 

2. 新生????:8.12(周三)1100起可在"本校主?-> Quick Link -> 主要服?->/?入?生??搜索"中??。

3. 登?classnet后,需在"?人信息?更"中?入"地址和?系方式"

必??入的?系方式??本人手机、本?本人手机、本?父?手机、本?母?手机、?箱、??居住地址。

 

 

 

 

 

三. ?士日程

8.4() ~ 8.5()

2020?年第二?期?修科目??(?定)

8.21()

2019?年度后期?位授予?式(70?)

8.24() ~ 8.27()

2020?年第二?期??申?

8.24() ~ 8.28()

2020?年度第二?期休?申?

9.1()

2020?年第二?期??

9.1() ~ 9.7()

2020?年第二?期??申?更正

11 ~ 12

2021?年度第1?期校???金申?(期??行公告)

12.14()

2020?年第2?期??

12.14() ~ 2021.1.4()

2020?年度第2?期成??入及更正(?定)

12.15() ~ 12.18()

2020?年第二?期因公休日?致的授?????

12.21() ~ 2021.1.11()

2020?年冬季季??期(?定)

2021.1.27() ~ 2.2()

2021?年第一?期??申?

 

四. ??申?(??)

1. ??日程:

)授???表及授??????: 2020.8.3(周一)?始

1)?生classnet →??申? →正??期??申? →正??期??表搜索 →科目?? →科目名点? →授????(??)??

2)?校?站 → Quick Links →主要服? →搜索??表 →??科目 →点?科目名? →??授????(??)

※ 如果????的授?????有??,?不能点?科目名?(?于授????未?制?座,?咨???座的主??科?公室)。

※ ?于各?座有限人?、???授、授???、?室等,?咨???座的主管系?公室。

(??申?事前??(提前??)

1)期?

1次: 2020.8.4(星期二) 09:00 ~ 8.5(星期三) 17:00

2次: 2020.8.12(星期三) 09:00 ~ 8.21(星期五) 17:00

)社?服?(002099) ??申?

(1) 期?: 8.12(星期三) 09:00 ~ 8.14(星期五) 17:00

(2) ?情???主? ?生公告"2020-2?期社?服?申?指南"或咨????育院、??考??。

(各年???申?(??后??以年??准)

(1) 4?年: 8.24(星期一) 09:00 ~ 12:00

(2) 3?年: 8.24(星期一) 14:00 ~17:00

(3) 2?年: 8.25(星期二) 09:00 ~ 12:00

(4) 1?年: 8.25(星期二) 14:00 ~17:00

(5) 全部?年: 8.26(星期三) 09:00 ~ 8.27(星期四) 17:00

(??后??修改

(1) 限制人?未?科目的??更正(??有无??)

?生??更正??: 9.1(星期二) 09:00 ~ 9.7(星期一) 17:00

?生??修改方法?生登???申?系?,通?接收后?行??

2)限定人?截止科目的??更正

?生??修改申???: 9.1(星期二)09:009.7(星期一)09:00(不是17点)?送至授??授e-mail

 授?更正?束后,不得以任何理由再次?行??更正。

)??后??撤回

(1) 期?: 9.8(星期二) 09:00 ~ 9.9(星期三) 17:00

 撤回截止日期(9.9(星期三)17点)以后,因任何理由均不能再撤回??。

)??后,被??公告及被??科目更正

(1) ??公告日期: 9.10(星期四)

 ?于??科目??,在??公告日?天?生必??自通??生???行??。

(2) ??科目??更正??: 9.10(周四) 15:00 ~ 9.11(周五) 17:00(通???申?系?在?修改??科目)

 被?除授?科目授?更正截止日以后,不得以任何理由?行授?更正。

 

2. ??申?前必?了解的事?

)?生本人??后??年?

1)?生 Classnet →基本信息 → ?人信息中可???前在校?年。 各年???申?日期?2020-2?期??后???年基准,敬?注意。 特?是因??、?期重修等???年??的?生,?事先??本人??后的???年(?籍??相?咨?首?02-320-1037世宗 044-860-2460

)包括在?生本人???件的?程

1)?准???本人??前必???的??(包括MSC)及??科目(?生? 授?信息 ?程介? ?科政策搜索 直接前往)(???件相?咨?首? 02-320-1039世宗 044-860-2460

)???座??申?限制

(1) 2015?年度之前入?生??前最多可申?28?分???座??(不限制授?分?,只限制最大?分,但"??"科目每?期最多只能申?2?科目)

(2) 2016?年度新生?始??前最多可申?26??分的???座??(不限制授?分?,只限制最大?分,但"??"科目每?期最多只能申?2?科目)

 

3. ??申?相?咨?

※ ??申?(提前??)前后,因?生咨?的增加,有?商?可能?被推?。 ?了?行迅速的咨?,?直接?系相?提?的部?。

)??申?日程的前半部分,?程撤回,???程:(首?)02-320-1038(世宗)044-860-2202
)各科目授?限制?科??:(首?)02-320-1038 (世宗) 044-860-2202
)?于???座??申?咨?:320-1240~1
)?于重修、成?、放??分咨?:(首?)02-320-1088(世宗)044-860-2460

(???件,超?期,??延期: (首?) 02-320-1039 (世宗) 044-860-2460
)?于休?、??、?除?籍及????日程咨?:(首?)02-320-1037(世宗)044-860-2460
  (各科目限制人?、超?限制人??,???程是否可以修改:???程?,?直接向???育院?公室咨?;???程?,?直接向各?座主管?科?公室咨?(咨??公室??:320-1114,或弘益大??站>"大?/?究生院"菜?中??)
)各科目授???、?室、????、其他?程相????程?,?直接向???育院?公室咨?;???程?,?直接向各?座主管?科?公室咨?(咨??公室??:320-1114或弘益大??站>"大?/?究生院"菜?中直接??)
)系???申?:02-320-3293

 

4. ?于?修科目事前??及申?方式的??事?,????生classnet →公告事?"2020?年第二?期?修科目事前??,各?年??申?及模???申?施行指南(2020.7.30"

 

. 留?生手?

???生支援室公告事?中的"留?生指南"?料是?各位新生制作的?料特?是04. 留?生?留指南 05.?生??? 06. ??保? 07. ?修?程申? 08. ?士指南 ?些部分是入?前必?了解的?容,??必?????遵照。

 

六. ????接收通知

1.?方便外?留?生的???更,?了外?人登?便利,?校接受??受理。

1)???更(D4 -> D2): 2020.08.24(星期一) 10:00~ 16:30,?育?大?(?所有可能?更)

2)外?人登?: 2020.09.14(星期一)10:00~16:30,?育?大?(可?所有可能?更)
※ 准?文件等???容?行通知。

 

七. 其他

??考 修/??指南、?生商?中心?目指南材料所附文件。

 

八. 中?留?生??上OT指南

中?留?生新生?明?(OT)?于82014:00使用????召?。

?注:有中?手机?的同?直接下?????注??可,使用??手机?的同??下? VooV 注??可。(?????通?弘益大?中???微信公??通知:HKUCSA