Skip Menu

Office of International Affairs 홍익대학교 국제협력본부

국제학생지원실 공지사항

★필독★ 국제학생지원실 이메일 문의 관련 안내문(2022.6월 공지)

create 김소영access_time 2022.06.03 14:53visibility 987

<국제학생지원실 이메일 문의 관련 안내문(2022.6월 공지)>


안녕하세요? 홍익대학교 국제학생지원실입니다.

2022년 9월학기 외국인 유학생 비자발급 관련 안내를 공지했음에도 불구하고,
국제학생지원실 공지사항을 제대로 확인하지않고 양식에 어긋나게 메일을 제출하는 학생들이있습니다.

huiss메일 발송시 기본규칙:
Email: huiss@hongik.ac.kr

1. huiss 이메일 표준입학허가서 서류 제출 금지
 (서울캠퍼스 소속 학생은 반드시 온라인으로만 표입 신청)
 (세종캠퍼스 소속 학생은 세종캠퍼스 국제학생지원실 메일로 표입 신청)
 
2. huiss 이메일로 문의시, 반드시 제목 양식 준수

3. huiss 단체발송 이메일에 답장 금지



표입문의.jpg

 

※ 문의시 반드시 예시대로 메일제목에 본인 이름, 학번 기재

예시: [C123456+HONG IKDAE+표준입학허가서 관련 문의]
 

단체메일.jpg



※ huiss 발송 단체메일에 답장/문의 금지. 공지문 메일에 문의해도 답변하지않음. 

또한, 공지문을 제대로 확인하지않고 표준입학허가서 서류를 huiss 이메일로 보내는 학생들의 신청서류는 일체 접수 받지않을 예정이며,
추후 비자 발급에 문제가 생기더라도, 공지문을 정독하지 않은 본인의 책임이므로 국제학생지원실에서는 책임지지 않습니다.

그리고, 자신의 성명과 학번을 밝히지않고 본인 요구사항만 적어서 보내는 학생들이 있습니다.
이런경우, 학생 정보를 조회 할 수없어 답변을 드리기가 어렵습니다.
앞으로 이런식의 문의메일이 들어올경우 일절 답장하지 않겠습니다.
 
huiss 이메일로 문의를 보낼때는 반드시 자신의 성명과 학번을 먼저 기재한다음 메일을 보내주시기 바랍니다.

------------------------
 
 

Dear all, 

this is International Student Support Office of Hongik University.

Despite we've announced notice of the visa issuance for foreign students in September 2022 in May 23th,
We've recently received some e-mails from students who sent inquiries without checking our notice properly.

Basic Rules for huiss e-mail inquiries:
Email: huiss@hongik.ac.kr
 
1. Do not submit standard admission permit documents via huiss e-mail
(Students from Seoul Campus must submit online application only)
(Students from Sejong Campus must submit application via Sejong Campus International Student Support Office e-mail)
 
2. When inquiring via huiss e-mail, please fill out the title according to the requested guideline.
 
3. Do not reply to huiss group e-mail

표입문의.jpg

※ Please don't forget to inform your name and student ID in the mail title when you inquire.

Example: [C123456+HONGIKDAE+Question about standard admission certificate submission]


단체메일.jpg


※ No reply to huiss group e-mail. 

Please keep in mind that we will not accept any documents for standard admission permits via huiss e-mail.
Moreover, for students who fail to follow the requested guideline, we will not accept any responsibility.
So we recommend to check your e-mail and our website all the time to avoid any problem in visa issuance.

Plus, we also received some e-mail from students who sent their inquiry without informing their name and student ID,
Please notice that we will not reply to any inquiries like this.

Thus, please fill out your name and student ID when you inquire by huiss e-mail.

------------------------

 
 
同学们好,这里是弘益大学国际学生支援室。

虽然我们在5月23日发布过2022年9月学期外国留学生签证开具的相关通知,
但是仍然还有些没有熟悉方针的学生,提交不符合我们要求的格式邮件。

huiss邮件咨询发送规则:
Email: huiss@hongik.ac.kr

1. 禁止通过 huiss邮件提交标准入学许可书文件
(首尔校区所属学生必须通过线上申请标入)
(世宗校区所属学生请通过世宗校区国际学生支援室邮件申请标入)
 
2. 通过huiss邮件咨询时,务必遵守标题格式
 
3. 禁止回复huiss群发通知邮件

표입문의.jpg

※ 咨询时必须在邮件标题中填写本人的姓名、学号

示例: [C123456+HONGIKDAE+关于标准入学许可书的咨询]


단체메일.jpg


※ 禁止回复huiss发送的团体邮件

今后,对于不仔细阅读国际学生支援室官网公告而通过huiss邮件发送标入文件的学生,我们将一律不收理。

不仔细阅读公告而发生的后果是本人的责任,因此对于因不仔细阅读通知而导致开具签证的过程中发生问题,我们概不负责。

另外,目前仍有些同学在发咨询邮件时不填写不自己的姓名和学号,
这样的话我们无法查询学生信息,因此无法答复同学发的咨询。

如果我们再次收到这种类型的咨询邮件的话,我们是不会回信的。

因此,通过huiss邮件发送咨询时,请务必先填写自己的姓名和学号之后发送邮件。