유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀디지털및Direct Response TV모금담당직원채용공고
유엔난민기구한국대표부에서는민간파트너십프로그램의장기성장계획에따라다음과같이민간파트너십팀의디지털및Direct Response TV (DRTV) 모금업무담당직원을모집합니다.
I. 업무개요
유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀내디지털및DRTV모금담당직원은신규후원자개발및모금목표달성을위한프로그램개발및운영을지원하는역할을수행합니다.
II. 담당업무
유엔난민기구한국대표부민간파트너십팀의일원으로, 디지털및DRTV모금담당매니저의감독하에다음의업무를수행합니다.
디지털및DRTV 모금마케팅, 성과분석및리포팅
1. 디지털 및 DRTV 모금 전략 및 연간 계획 수립 및 실행
지원
2. 디지털 및 DRTV모금 캠페인 활동을 위한 모든 유형의
미디어 광고 집행 지원
3. 디지털 및 DRTV 시장 동향 및 모금 활동 모니터링
4. 디지털 및 DRTV모금 결과 성과 분석 리포트 작성 및
보고 지원
디지털/온라인 모금 인프라 및 콘텐츠 지원
1. 디지털 후원 페이지 API 기능 개선 등 디지털 후원 인프라
구현 지원
2. 온라인/디지털/소셜미디어/TV 등 미디어 별 모금 콘텐츠 제작 지원
3. 웹사이트 트래픽 및 디지털 후원 증대를 위한 웹사이트 전략 지원
대행사, 파트너십 및 협업 관리
1. 광고 대행사, 미디어 대행사, 웹 개발 대행사 등 파트너 및 공급업체와 협력
2. 업무에 수반되는 행정/계약/지불 업무 수행
기타 요구되는 업무 수행
III. 응시자격
1) 응시자격
1. 마케팅, 광고, 커뮤니케이션 관련 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자
2. 학사 학위가
없는 경우, 2년 이상의 관련 분야 경력 소지자
3. 디지털 마케팅
경력 최소 1년 이상 경력 소지자
4. 온라인 플랫폼
또는 디지털 미디어 대행사 A.E. 업무 경험자
5. 디지털 마케팅
또는 디지털 광고 스페셜리스트 업무 경험자
2) 핵심 역량
1. 디지털 마케팅
캠페인 진행 경험
2. 마케팅 프로그램
집행을 통한 모금 또는 매출 생성 경험
3. 디지털/온라인 콘텐츠 제작 경험 (페이스북,
동영상, 블로그 등)
4. Google Analytics 등 데이터 분석 도구 사용 가능자
5. 웹 지식 보유
및 Microsoft Office와 특정 컴퓨터 소프트웨어 (HTML,
포토샵, 프리미어 등) 사용 가능자
6. 유창한 한국어와
영어 구사 능력 (작문 및 구술)
7. 인도주의적
활동 또는 국제기구에 관심이 많은 자
IV. 계약기간
6개월수습기간후업무성과에따라연간단위로계약연장
V. 채용일정
1. 서류 접수: 2021년6월 28일(월) ~ 7월11일 (일)까지
2. 서류 전형 합격자 발표: 2021년 7월 12일(월) ~ 7월 16일(금)
3. 인터뷰 및 테스트: 2021년 7월 19일(월) ~2021년
7월 23일(금)
* 인터뷰 시, 영어테스트가 진행됩니다.
4. 최종 합격자 발표: 8월 초
5. 첫 출근 예정일: 8월 말
** 단, 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우
합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려
VI. 제출서류및채용문의
Vacancy Notice for Position
of Senior
PSP IG Assistant (Digital & Direct Response TV Fundraising)
UNHCR Representation in
the Republic of Korea
The United Nations High Commissioner for Refugees
(UNHCR) Representation in the Republic of Korea is inviting applications a
position of Senior PSP
IG Assistant (Digital & Direct Response TV Fundraising) in line with the long-term growth plan of the private sector fundraising
program.
I. Summary of Position
The Senior PSP IG Assistant (Digital & Direct Response TV Fundraising) will assist the PSP IG Associate (Digital &
Direct Response TV Fundraising) in
achieving the
fundraising goals by supporting the development and implementation of Digital
and Direct Response TV (DRTV) fundraising programs to mobilize funds and increase
donor base.
II. Duties and
Responsibilities
Digital and DRTV
Fundraising Marketing, Performance Analysis & Reporting
1. Assist in planning, developing, and
executing Digital and DRTV fundraising strategies and annual plans.
2. Assist in implementing all types of
digital and DRTV fundraising campaign activities including Display Advertising (DA)/
Social Media Advertising / Search Engine Marketing (SEM) / Traditional TV and
cross-media marketing.
3. Monitor performances of all digital
and DRTV fundraising activities as well as related market trends.
4. Provide performance analysis reports
on digital/social media fundraising results regularly and on an ad-hoc basis,
when needs arise, utilizing analytic tools such as Google Analytics/Google Tag
Manager.
Digital/Online Infrastructure
and Content Support
1. Assist in implementing the donor
Database API function maintenance and improvement when needs arise.
2. Produce fundraising content for
digital/social campaigns and paid ads, TV media creatives.
3. Support web-traffic strategy to drive more
traffic and raise conversions.
Partnership and Supplier
Management
1. Work with various partners, media
agencies, and suppliers for digital and DRTV fundraising programs.
2. Support administrative tasks, including
procurement, vendor contracting, and payments.
Perform other duties as
required.
III. Required Qualifications
1) Required Qualifications
1. Completion of a
university degree in marketing, advertising,
communication, or related fields.
2. In lieu of a degree, minimum 2 years of relevant
work experience.
3. Minimum 1 year of digital marketing work experience.
Previous work experience as Account Executive (AE) or content manager or
marketing/ad specialist in an online platform/media agency would be preferred.
4. Fluency in Korean and English (both written and spoken)
2) Key Competencies
1. Experiencein
delivering digital marketing campaigns
2. Experience
in fundraising or income generation by marketing program
implementation
3. Experience
in producing digital/online contents (e.g., online ad campaigns, blog, video,
Facebook, etc.)
4. Knowledge
of Google Analytics or other tracking tools for web analysis
5. Knowledge
of web and specific software, including Microsoft Office software (e.g., HTML, Adobe
Photoshop, Adobe Premiere)
6. Fluency in
Korean and English (both written and spoken)
7. Interested
in humanitarian activities and International organizations
IV. Duration of Contract
Six-month probationary
period with a possibility to extend the contract on a yearly basis depending
upon her/his satisfactory performance
V. Recruitment
Schedule
1. Application
submission: Monday, 28June 2021~ Sunday, 11July 2021
2. Notification
of selected candidates: Monday, 12July 2021~ Friday, 16July 2021
3. Interview with
tests: Monday, 19
July 2021 ~ Friday,
23June 2021
* Interview
will include English test.
4. Announcement
of final selection: August 2021
5. Scheduled
first working date: August 2021
*The above recruitment schedule may be adjusted and if
necessary, scheduled first working day may be negotiated for the selected
candidate.
VI. Submission
of Application and Addressing Queries
Interested candidates may send the following documents to
UNHCR by e-mail with an applying job title and name at admin@unhcr.or.kr
1. Fully completed UNHCR Personal History Form
(With Signature)