[회사소개]
하버베스트파트너스코리아 - 대형사모펀드 운용사입니다.
- 본사는 종각역 근처에 위치해있으며 글로벌 직원 수는 약 1,000명 한국지사에는 7명이 근무하고 있습니다.
- 조용한 분위기 & 워라밸을 중요시 하는 분들께 적합한 채용 건 입니다.
[모집분야 및 업무내용]
- 포지션: Administrative Assistant
- 업무 내용
The principal functions are to:
- Assist Seoul IR team including business appointment arrangement, travel coordination, client contact maintenance
- Handle all aspects of the office environment maintenance
- Liaise with global IT team on technical issues for Korea office and manage tech/computer related items
- Support Korea office events including volunteering activities, donation campaign, HVP investor seminar, etc.
JOB SKILLS AND ABILITIES
- Excellent communication skills, both written and verbal, in Korean and English
- Strong interpersonal skills to effectively communicate and liaise with internal and external parties
- Ability to work independently as well as part of a team
- Ability to maintain and ensure a clean, friendly, and professional office space
- Proficient in Microsoft Word, Excel, PowerPoint
RESPONSIBILITIES
|
% OF TIME
|
Team Assistant Duties
- Serve as primary support for Investor Relations team in Seoul (4 professionals)
- Manage team’s calendar and coordinate travel arrangements, itineraries, logistics support
- Process expense reimbursements report for team
- Assist in firm-wide events (volunteering, year-end team building, investor seminar)
- Provide marketing support for the team’s overall activities if needed
|
40%
|
General Office Administration
- Work collaboratively with office manager and provide relevant assistance for all aspects of office administration
- Receive daily visitors, communicate with vendors for office maintenance
- Manage procurement of goods and services including office supplies, electronics
- Circulate information materials, publications, subscriptions, etc.
|
40%
|
Assist in Office Information Technology
- Liaise with Hong Kong IT team personnel on IT issues for Korea office.
- Liaise with Boston IT team personnel to be up to date with HQ’s new system.
- Manage entire operation for computer related peripherals and corporate mobile phone
|
20%
|
[자격요건]
- BS/BA or equivalent undergraduate college degree
- 2-4 years’ experience in supporting team/executives in multinational companies
- 비즈니스 영어 사용 가능자 ( 회화 사용이 많지는 않지만 트레이닝이 모두 영어로 진행 됩니다. )
- 총무 / 외국계 / 금융쪽 경력자 우대 ( 필수 사항 x)
※ 취업보호 대상자(국가보훈대상자 등)는 관련 법령에 따라 우대 ※ 해외여행 결격사유가 없는 자 (단, 남자는 병역필 또는 면제자)
[근무조건] - 근무기간: 24.02.01~25.05.31 ( ASAP 입사 선호 )
- 고용형태: 맨파워코리아 소속 파견계약직 ( 육아휴직 대체) - 급여조건: Open ( 직전 급여 및 경력에 따라 조율 해드릴 예정) - 근무위치: 종각역 부근 (서울 종로구 종로 33, 18층)
- 근무요일: 주 5일 (월~금)
- 근무시간: 8:30~5:30 - 복리후생: 4대 보험, 연차, 연차수당, 제휴 호텔 할인, 화상영어 제휴 할인, 생일/명절 선물, 경조 휴가/경조금, 우수사원 시상 등
[전형절차]
서류 지원 -> 맨파워 상담 -> 지원 기업 서류 전형 -> 지원 기업 면접 전형 -> 최종 합격
※ 전형 절차는 채용 건 별로 차이가 있을 수 있습니다.
[지원서류] - 국문 & 영문 이력서 및 자기소개서 혹은 경력 기술서
- 링크 접수 : https://manpowergroupkorea.ninehire.site/job_posting/r3UTTfCe
* ASAP 채용건 입니다.
|