Skip Menu

채용정보

미래의 가능성을 확인하세요 교육은 특정 장소에서만 이루어지는 것이 아니라 환경과의 상호작용 속에서
자신과 환경을 긍정적인 방향으로 서로 변화시켜가는 과정입니다.

[인턴채용][OTB Korea] 인턴십 채용 안내 (MD/리테일 부문)

create 취업진로지원센터(서울)access_time 2025.09.15 10:39visibility 57

OTB Korea Maison Margiela, Marni, Diesel, Jil Sander 등 글로벌 패션 하우스를 운영하는 이탈리아 기반의 패션 그룹 OTB의 한국 법인입니다. MD 인턴 및 Retail 부문 인턴 채용을 진행하고 있습니다.

 

MD 인턴 JOB DESCRIPTION


Company Name: OTB Korea

Job Title : Merchandising(MD) Intern (Title may be changed)

Contract Period : X months (can be extended under performance evaluation)

Location : Seoul, Korea


MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES:


Each undertakes 2 brands (Maison Margiela & Marni / Jil Sander & Diesel)


- Daily

 Consolidate daily sales data of Maison Margiela, Jil Sander stores

 Stock allocation support & system input


- Weekly

 Stock transfer follow-up

 Weekly update shipment status for HQ report

 Consolidate store feedback on a weekly basis

 Analyze ad-hoc weekly sales and support HQ report preparation


- Seasonal

 Support seasonal material preparation (order book, etc)

 Develop seasonal product image for seasonal material

 Update market price survey, market trend, competitors research

 Assist MD team to input under the system (Reorder, Licence PO, MKD list, etc)

 Support various events (collection presentation, pop up, etc)


Qualification:

 BA degree or above with relevant major preferred

 0~2 years of related working experience

 Understanding fashion basic knowledge in luxury market

 Excellent communication and analytical skills


 Fluency in spoken and written English

 Proficiency in PowerPoint and MS Office


How to Apply?

 Email to rania_shin@otb.net

 Submit your CV in both Korean and English

 Include Position Title “MD Intern” in the subject of the e-mail


Recruitment Process :

Application > 1st Interview(HR) > 2nd Interview(MD) > Offer


Remark:

 Interviews will be notified individually to those who pass the application screening.

 If the contents of the application form are different from the facts or if proof is impossible, admission

may be cancelled, or regular disadvantages may occur.

 Job Posting closes as soon as the recruitment is complete, so please apply quickly if you are

interested.

 

 

 


Retail 인턴 JD

 

Company: OTB Korea

Position: Retail Intern Contract

주요업무

 

‒ 매장 오퍼레이션 업무 지원 및 체크

‒ 신규 입사 및 기존 매장 직원 유니폼 및 부자재 출고

‒ 매장 관련 전표처리, 매장 경비 마감, 월 마감 등 리테일 오퍼레이션 업무 보조

‒ 본사 보고용 일간·주간·월간 매출 리포트 작성 및 경쟁사 매출 및 트렌드 분석

‒ 매장 목표/KPI 달성 현황 모니터링 및 소요되는 액션 플랜 제안 (리테일 매니저 지원)

‒ 인센티브 목표 달성 추적 및 월간 실적 업데이트 지원 (리테일 매니저 보조)

‒ 백화점 담당자와 협업하여 월간 매장 프로모션(예: 바우처, EDM) 관련 원활한 커뮤니케이션 지원

‒ 고객 데이터베이스 수집·분석 및 CRM 리포트 작성 후 관련 부서와 공유하여 고객 전략 수립 지원

‒ 월간 매니저 미팅 준비 및 지원 (예: 회의 자료 준비, 리캡, 매장 요청사항 후속 조치)

‒ 세일즈 캠페인 – 본사와 세일즈 어포인트먼트 조율, 오더 볼륨 및 카테고리 믹스 검토

‒ 출하 관리 – 배송 추적, 주간 인보이스 발행, 출하 확인을 통한 매출 목표 달성

‒ 매장 개설 시 발생하는 ad-hoc 업무 처리

지원 자격

‒ 학사 이상 경영, 패션, 상경계열 전공자

‒ M/S Excel Program 업무 가능자

‒ 영어 업무 가능자

우대사항

‒ 관련 전공 학사 학위 이상 우대

‒ 리테일 또는 홀세일 분야 1년 이상의 경력 (럭셔리 리테일 업계 경력자 우대)

‒ 세부 사항에 대한 높은 주의력 및 멀티태스킹 능력 보유

‒ 뛰어난 커뮤니케이션 및 대인관계 역량

‒ 영어 구사 능력 (말하기 및 쓰기 모두 유창)

‒ MS Office 활용 능력

전형 일정

서류 제출(이메일) –면접 진행 (1차 : HR -> 2차 : Retail) - 합격자에 한하여 최종 합격 안내

이력서 제출

rania.shin@otb.net (010-2950-0266)

근무지

서울 종로구

Job Description

 

MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES:

 Support and check store operation tasks

 Manage distribution of uniforms and supplies for new hires and existing store staff

 Assist retail operation tasks including store-related voucher processing, store expense closing,

and monthly closing


 Prepare daily, weekly, and monthly sales reports for HQ and conduct competitor sales and trend

analysis

 Monitor store target/KPI achievement status and propose necessary action plans (supporting the

Retail Manager)

 Track incentive target achievement and support monthly results update (assisting the Retail

Manager)

 Collaborate with department store personnel to ensure smooth communication for monthly store

promotions (e.g., vouchers, EDM)

 Collect and analyze customer database, prepare CRM reports, and share with related teams to

support customer strategy development

 Prepare and support monthly manager meetings (e.g., preparing meeting materials, recap, and

following up on store requests)

 Sales campaign – coordinate sales appointments with HQ, review order volume and category mix

 Shipment management – track deliveries, issue weekly invoices, confirm shipments to achieve

sales targets

 Handle ad-hoc tasks related to store openings


Qualifications

 Bachelor’s degree or above in Business Administration, Fashion, or related field

 Proficiency in MS Excel

 Ability to work in English


Preferred Qualifications

 Bachelor’s degree or higher in a related major

 Minimum 1 year of experience in retail or wholesale (luxury retail industry experience preferred)

 Strong attention to detail and ability to multitask

 Excellent communication and interpersonal skills

 Fluency in spoken and written English

 Proficiency in MS Office


Recruitment Process

Application submission (via email) → 1st Interview (HR) → 2nd Interview (Retail) → Final offer (only

successful candidates will be contacted)


Application Submission

 Email: rania.shin@otb.net

 Contact: 010-2950-0266


Work Location

Jongno-gu, Seoul