OTB Korea는 Maison Margiela, Marni, Diesel, Jil Sander 등 글로벌 패션 하우스를 운영하는 이탈리아 기반의 패션 그룹 OTB의 한국 법인입니다. MD 인턴 및 Retail 부문 인턴 채용을 진행하고 있습니다.
MD 인턴 JOB DESCRIPTION
Company Name: OTB Korea
Job Title : Merchandising(MD) Intern (Title may be changed)
Contract Period : X months (can be extended under performance evaluation)
Location : Seoul, Korea
MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
Each undertakes 2 brands (Maison Margiela & Marni / Jil Sander & Diesel)
- Daily
Consolidate daily sales data of Maison Margiela, Jil Sander stores
Stock allocation support & system input
- Weekly
Stock transfer follow-up
Weekly update shipment status for HQ report
Consolidate store feedback on a weekly basis
Analyze ad-hoc weekly sales and support HQ report preparation
- Seasonal
Support seasonal material preparation (order book, etc)
Develop seasonal product image for seasonal material
Update market price survey, market trend, competitors research
Assist MD team to input under the system (Reorder, Licence PO, MKD list, etc)
Support various events (collection presentation, pop up, etc)
Qualification:
BA degree or above with relevant major preferred
0~2 years of related working experience
Understanding fashion basic knowledge in luxury market
Excellent communication and analytical skills
Fluency in spoken and written English
Proficiency in PowerPoint and MS Office
How to Apply?
Email to rania_shin@otb.net
Submit your CV in both Korean and English
Include Position Title “MD Intern” in the subject of the e-mail
Recruitment Process :
Application > 1st Interview(HR) > 2nd Interview(MD) > Offer
Remark:
Interviews will be notified individually to those who pass the application screening.
If the contents of the application form are different from the facts or if proof is impossible, admission
may be cancelled, or regular disadvantages may occur.
Job Posting closes as soon as the recruitment is complete, so please apply quickly if you are
interested.
Retail 인턴 JD
Company: OTB Korea
Position: Retail Intern Contract
주요업무
‒ 매장 오퍼레이션 업무 지원 및 체크
‒ 신규 입사 및 기존 매장 직원 유니폼 및 부자재 출고
‒ 매장 관련 전표처리, 매장 경비 마감, 월 마감 등 리테일 오퍼레이션 업무 보조
‒ 본사 보고용 일간·주간·월간 매출 리포트 작성 및 경쟁사 매출 및 트렌드 분석
‒ 매장 목표/KPI 달성 현황 모니터링 및 소요되는 액션 플랜 제안 (리테일 매니저 지원)
‒ 인센티브 목표 달성 추적 및 월간 실적 업데이트 지원 (리테일 매니저 보조)
‒ 백화점 담당자와 협업하여 월간 매장 프로모션(예: 바우처, EDM) 관련 원활한 커뮤니케이션 지원
‒ 고객 데이터베이스 수집·분석 및 CRM 리포트 작성 후 관련 부서와 공유하여 고객 전략 수립 지원
‒ 월간 매니저 미팅 준비 및 지원 (예: 회의 자료 준비, 리캡, 매장 요청사항 후속 조치)
‒ 세일즈 캠페인 – 본사와 세일즈 어포인트먼트 조율, 오더 볼륨 및 카테고리 믹스 검토
‒ 출하 관리 – 배송 추적, 주간 인보이스 발행, 출하 확인을 통한 매출 목표 달성
‒ 매장 개설 시 발생하는 ad-hoc 업무 처리
지원 자격
‒ 학사 이상 경영, 패션, 상경계열 전공자
‒ M/S Excel Program 업무 가능자
‒ 영어 업무 가능자
우대사항
‒ 관련 전공 학사 학위 이상 우대
‒ 리테일 또는 홀세일 분야 1년 이상의 경력 (럭셔리 리테일 업계 경력자 우대)
‒ 세부 사항에 대한 높은 주의력 및 멀티태스킹 능력 보유
‒ 뛰어난 커뮤니케이션 및 대인관계 역량
‒ 영어 구사 능력 (말하기 및 쓰기 모두 유창)
‒ MS Office 활용 능력
전형 일정
서류 제출(이메일) –면접 진행 (1차 : HR -> 2차 : Retail) - 합격자에 한하여 최종 합격 안내
이력서 제출
rania.shin@otb.net (010-2950-0266)
근무지
서울 종로구
Job Description
MAIN DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
Support and check store operation tasks
Manage distribution of uniforms and supplies for new hires and existing store staff
Assist retail operation tasks including store-related voucher processing, store expense closing,
and monthly closing
Prepare daily, weekly, and monthly sales reports for HQ and conduct competitor sales and trend
analysis
Monitor store target/KPI achievement status and propose necessary action plans (supporting the
Retail Manager)
Track incentive target achievement and support monthly results update (assisting the Retail
Manager)
Collaborate with department store personnel to ensure smooth communication for monthly store
promotions (e.g., vouchers, EDM)
Collect and analyze customer database, prepare CRM reports, and share with related teams to
support customer strategy development
Prepare and support monthly manager meetings (e.g., preparing meeting materials, recap, and
following up on store requests)
Sales campaign – coordinate sales appointments with HQ, review order volume and category mix
Shipment management – track deliveries, issue weekly invoices, confirm shipments to achieve
sales targets
Handle ad-hoc tasks related to store openings
Qualifications
Bachelor’s degree or above in Business Administration, Fashion, or related field
Proficiency in MS Excel
Ability to work in English
Preferred Qualifications
Bachelor’s degree or higher in a related major
Minimum 1 year of experience in retail or wholesale (luxury retail industry experience preferred)
Strong attention to detail and ability to multitask
Excellent communication and interpersonal skills
Fluency in spoken and written English
Proficiency in MS Office
Recruitment Process
Application submission (via email) → 1st Interview (HR) → 2nd Interview (Retail) → Final offer (only
successful candidates will be contacted)
Application Submission
Email: rania.shin@otb.net
Contact: 010-2950-0266
Work Location
Jongno-gu, Seoul